נעם שבט

נעם שבט הוא מנהל הון משפחתי.
הוא עוזר למשפחות לנהל את כל ההון שלהן בכל הנכסים יחד, כדי למקסם את הרווחים ולהגשים חלומות. במילים פשוטות – המשכורת, והדירה, וקרן ההשתלמות, והפנסיה, והמניות שם והפיקדון פה – הכל יחד. מדהים, לא? וחשוב.
עכשיו, צריך להבין שאין מקצוע כזה. כלומר, התחום התחיל בחו״ל, כמוצר למשפחות עשירות מאוד, ונעם עושה את אותו דבר – למשפחות רגילות.

אתם כבר יודעים שאני לא יכול להתחיל פרויקט בלי למצוא קונפליקט. וכאן בדיוק הוא מסתתר:
׳ניהול הון׳ זה תחום מעונב. אנחנו שומעים את המושג ורואים משרד עם הרבה עץ מבריק ועור ואותיות מוטבעות בזהב ואמריקאים רציניים בחליפות שותים ויסקי, נכון?
אבל נעם הוא אדם של אנשים. הוא נכנס לתחום מתוך תשוקה להבין אנשים ולעזור להם, והוא מכוון ללקוחות שהם אנשים כמוני וכמוך. והוא לא מעונב בכלל ולמיטב ידיעתי, גם אין לו חליפה.
זה קונפליקט מצוין! איך משלבים בין עניבה לטי־שירט, או – אם תרצו – בין ויסקי לערק. עדיין לא ידענו מה יהיה ההרכב המדויק של השילוב: 80% ויסקי ו־20% ערק, או 50-50? אבל לפעמים צריך לראות בעיניים כדי להתקדם. אז התקדמנו.

מסמך האיפיון והבריף מלאים בעוד הרבה פרטים קטנים. אבל זו הנקודה הכי חשובה. מכאן אתם כבר יכולים להסתכל על שלושת האופציות ולהבין:

באופציה הראשונה, שילבתי בין דימוי של חתימה עוצמתית לבין דימוי של גרף עולה. אתם מבינים? החתימה היא מאוד ׳מעונבת׳. היא שייכת למשרד עם העץ והעור ההוא. אבל בתוכה מתחבא דימוי של גרף, שגם מצביע על התחום – גם מזכיר מה השאיפה – וגם קורץ, בעצם ההתחכמות, ואומר: אני לא רק מכובד. אני גם (קצת) עממי. יש כאן יחס של 80-20 לטובת הויסקי.

באופציה השניה, הפכתי את היחס: יש כאן סירה שמפליגה אל האופק, דימוי שפיתחנו יחד כדי לדמות את מה שנעם עושה: עוזר למשפחות להפליג אל עבר השקיעה, עם כל הקיטש והאופטימיות שבדבר. כאן כמעט ואין מכובדות, וגם כמעט ואי אפשר להבין שמדובר בכסף; אבל יש כאן את החלום ואת התחושה שנעם רצה להעביר למשפחות שהוא מלווה.

שתי האופציות לא היו מושלמות: הראשונה היתה מעונבת מדי, והשניה היתה – איך נעם הגדיר? ׳נראית כמו לוגו לעסק של יוגה׳. והוא צדק. אז דייקנו את הבריף שלנו, והמשכנו לאופציה השלישית.
באופציה השלישית, שילבתי את שני הדימויים הקודמים: יש כאן סירה שמפליגה על רקע נוף, אבל הנוף מחביא בתוכו את הגרף: שילוב של החלום והאופטימיות יחד עם ההקשר המקצועי. גם כאן יש קצת יותר ערק מאשר ויסקי, אבל בצורה קצת יותר מאוזנת.
האופציה השלישית התאימה בדיוק. היא מספרת את הסיפור של ההפלגה המשפחתית לעבר האופק – הסיפור שממחיש את מה שנעם באמת עושה, מתחת לכל המספרים והמסמכים. האופציה הזו גם רומזת על התחום – ההרים שמאחורי הסירה הופכים לגרף עולה. והסגנון – קלאסי ומינימליסטי, אבל לא מנוכר.
כל אלה יחד מספרים בדיוק את הסיפור של נעם.

ובכל זאת, היו כמה דברים שהפריעו לנעם באופציה הזו. העובדה שהלוגו נראה קצת כמו פרצוף משונה; הצבעוניות הצעירה והדינמית־מדי. והצורה הכללית שלו. ולכן שינינו קצת את הלוגו. תוכלו לראות כאן בתמונות: הריבוע הפך לקשת, השמש נעלמה והצבעים הפכו למאופקים יותר. עכשיו הוא גם מושלם וגם מדויק לנעם.

יצרנו ללוגו 4 פריסות שונות * 5 הרכבים צבעוניים * 4 סוגי קבצים. מוגזם? לא. הלוגו של נעם מיועד לשימוש בכל הפלטפורמות למשך שנים רבות קדימה. הוא שילם הרבה עליו ומגיע לו לקבל את כל מה שהוא יצטרך ב-50 שנה הבאות, נניח.

בשלב הבא, הטמענו את נכסי המותג בקנבה, שבה נעם משתמש ביומיום. עיצבנו טמפלטים ליצירת מצגות וכל מה שנעם צריך. מעכשיו הוא יכול ליצור את התכנים שלו בעצמו, בלי להסתבך ובלי להתפשר על הנראות שלהם. לא רואים את כל זה כאן. חבל מאוד, כי אולי לא תתרשמו מספיק. אבל זה המצב.

בשלב האחרון, בנינו ועיצבנו את האתר של נעם. שילבנו בו הרבה מיקרו־אנימציות יפות וחמודות (או בשפה שלנו – ערבבנו הרבה ערק לתוך הויסקי), שלא רואים כאן בתמונות (זו סיבה טובה לקפוץ אליו לביקור ולחוות אותן בעצמכם). כמובן שהקפדנו על כתיבת התכנים, על העיצוב ועל בנייה נכונה שגורמת לו להיות מהיר במיוחד, פשוט לתחזוקה ותפעול ונוח למשתמשים.

אה, עוד דבר: חלק מהתמונות באתר עברו עריכה באמצעות בינה מלאכותית, וזה הפרויקט הראשון שבו שילבתי אותה בעבודה שלי (זה קרה לפני כמה חודשים). הצלחתם לזהות?

זהו. העסק של נעם מעוצב. הוא נראה מצוין, הוא מספר את הסיפור שלו בשפה של תת־מודע, מבדל אותו מהמתחרים – ויש לו כל מה שהוא יצטרך בעתיד הקרוב בתחום העיצוב. תודה נעם. היה משמח מאוד.

והנה כמה עבודות דומות: